Body empathy, a deontological milestone in the educational relationship
HEP|PH FR
Published in:
- Epistrophè. Revue Internationale d’Éthique Professionnelle en Philosophie et en Éducation. Études et Pratiques [EPREPE] du «Laboratoire de Recherche en Philosophie Pratique» (L.R.Ph.P.). - 2025, vol. 6, p. 167-179
English
French
Consideration of the body in ethics is gaining in importance in today's deontological issues. The ability to build an ethic from and for the body contributes to the development of the school's civic mission. By analyzing the paradigm shift from visual control to proprioceptive experience, it is possible to highlight the viability of a bodily empathy, which contributes to achieving a more egalitarian and inclusive school.
La considération du corps en éthique occupe une place qui gagne en importance dans les problématiques déontologiques actuelles. La capacité de construire une éthique à partir et pour le corps participe au développement de la mission citoyenne de l’école. En analysant le changement de paradigme du contrôle visuel vers l’expérience proprioceptive, il est possible de mettre en évidence la viabilité d’une empathie corporelle, qui contribue à réaliser une école plus égalitaire et plus inclusive.
-
Faculty
- HEP|PH FR
-
Language
-
-
Classification
-
Education, teaching
- Other electronic version
-
Version publiée
-
License
-
CC BY-NC
-
Open access status
-
diamond
-
Identifiers
-
-
Persistent URL
-
https://folia.unifr.ch/unifr/documents/332270
Statistics
Document views: 6
File downloads:
- Epistrophe_vol6_Samuel Heinzen.pdf: 3