Input situation and the lexical development of ‘imparfait’ in L2 French
BLE-BLL
Published in:
- Langue française. - 2024, no. 224, p. 37-55
English
French
This article presents a study whose aim is to examine the influence of the language to which students abroad are exposed, the input, on the development of the production of the imparfait in French as a foreign language (L2). The question of the influence of the input is particularly relevant in research on study abroad, as this context is considered as rich for the development of an L2. Yet the results show a high rate of variation between L2 learners of French. Recent studies have shown that the intensity of contact with French could explain the differences between learners.
L’objectif de l’article est d’examiner l’influence de la situation d’input et du réseau social développé durant un séjour à l’étranger sur le développement de la production de l’imparfait en français langue étrangère. L’étude se concentre sur le développement du nombre de verbes avec lesquels l’imparfait est utilisé. Elle est basée sur la production orale de 17 apprenantes du corpus LANGSNAP. Les résultats montrent que le niveau de développement correspond assez bien aux situations d’input des apprenantes. La discussion porte sur le rôle de l’input durant le séjour à l’étranger ainsi que des limitations au niveau méthodologique.
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Faculty
- Faculté des lettres et des sciences humaines
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Department
- Département de plurilinguisme et didactique des langues étrangères
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Language
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Classification
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Language, linguistics
- Other electronic version
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Version publiée
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License
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License undefined
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Open access status
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green
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Identifiers
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https://folia.unifr.ch/unifr/documents/331909
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