The Uncertain Value of Cosmopolitan Capital : Teachers at International Schools in Switzerland
HEP|PH FR
Published in:
- Swiss Journal of Sociology. - 2024, vol. 50, no. 2, p. 169-191
English
French
German
Drawing on field theory, this article analyses the trajectories of schoolteachers employed in Swiss international schools, with a focus on the accumulation and mobilization of various forms of capital – and the limits thereof. The heterogeneity of teacher trajectories and resources when entering the international school sector is documented and, through the concept of cosmopolitan capital, light is shed on specific logics of distinction contributing to the segmentation of the teaching sector and the creation of an educational enclave of international schools.
Cet article propose une analyse des trajectoires d’enseignants employés dans les écoles internationales suisses en mettant l’accent sur l’accumulation et la mobilisation de diverses formes de capital. Il documente l’hétérogénéité des trajectoires et des ressources des enseignants lors de leur entrée dans le secteur des écoles internationales. Le concept de capital cosmopolite est convoqué afin de mettre en lumière des logiques de distinction spécifiques qui contribuent à la segmentation du secteur de l’enseignement privé et à la création d’une enclave éducative d’écoles internationales.
In diesem Artikel werden die Laufbahnen von Lehrkräften, die an inter nationalen Schulen in der Schweiz arbeiten, analysiert. Die Studie dokumentiert die Heterogenität der Laufbahnen und Ressourcen von Lehrkräften beim Eintritt in den Sektor der internationalen Schulen. Mit Hilfe des Konzepts des kosmopolitischen Kapitals wird ein Licht auf die spezifischen Logiken der Unterscheidung geworfen, die zur Segmentierung des Lehrsektors und zur Schaffung einer Bildungsenklave der internationalen Schulen beitragen.
-
Faculty
- HEP|PH FR
-
Language
-
-
Classification
-
Education, teaching
-
License
-
CC BY-NC-ND
-
Persistent URL
-
https://folia.unifr.ch/unifr/documents/328821
Statistics
Document views: 28
File downloads:
- 42329aef18ac-Rey_Swiss_Journal_of_Sociology_50_2_.pdf: 65