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Integrated during middle school ? Challenges, facilitators and obstacles from the perspective of parents of young people identified as having special educational needs

HEP|PH FR

  • 2024
Published in:
  • Swiss Journal of Educational Research. - 2024, vol. 46, no. 1, p. 2-15
English French German School inclusion at middle school level presents many challenges, both for professionals and for families. This article looks at the school careers of 35 young people identified as having special educational needs attending upper secondary school in 15 Swiss cantons. The parents of these young people have expressed their opinions on the integrative support their children receive. A qualitative content analysis highlighted the facilitators and barriers identified by parents in relation to this support, as well as the perceived impact of this support on their children’s learning, social integration, and well-being. The results argue for the use of more flexible and less stigmatizing forms of support. L’intégration scolaire au niveau du cycle d’orientation (CO) représente de nombreux défis, tant pour les professionnel·le·s que pour les familles concerné·e·s. Cet article s’intéresse au parcours scolaire de 35 jeunes identifié·e·s comme ayant des besoins éducatifs particuliers scolarisé·e·s au CO dans 15 cantons suisses. Les parents de ces jeunes ont donné leur avis sur les mesures d’aide en contexte intégratif dont leurs enfants bénéficiaient. Une analyse qualitative de contenu a mis en évidence les facilitateurs et obstacles identifiés par les parents en lien avec ces mesures, ainsi que les effets perçus de ces mesures sur les apprentissages, l’intégration sociale et le bien-être de leurs enfants. Les résultats appellent à des formes de soutien plus flexibles et moins stigmatisantes. Die schulische Integration auf der Oberstufe stellt zahlreiche Herausforderungen dar, sowohl für die Fachkräfte als auch für die Familien. Dieser Artikel befasst sich mit der Schullaufbahn von 35 Jugendlichen mit besonderen Bildungsbedürfnissen, die in 15 Schweizer Kantonen die Oberstufe besuchen. Die Eltern dieser Jugendlichen haben ihre Meinung zu den integrativen Massnahmen geäußert, die ihre Kinder erhalten. Eine qualitative Inhaltsanalyse beleuchtete die von den Eltern identifizierten Förderfaktoren und Barrieren im Zusammenhang mit diesen Massnahmen sowie die wahrgenommenen Auswirkungen dieser Maßnahmen auf das Lernen, die soziale Integration und das Wohlbefinden ihrer Kinder. Die Ergebnisse sprechen für den Einsatz flexiblerer und weniger stigmatisierender Formen der Unterstützung.
Faculty
HEP|PH FR
Language
  • French
Classification
Education, teaching
License
CC BY
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https://folia.unifr.ch/unifr/documents/328818
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