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Epistemic engineering practices regarding the engineering design process for an interdisciplinary discursive community in compulsory schooling

HEP|PH FR

    2020
Published in:
  • Revue Suisse Des Sciences De l’éducation. - 2020, vol. 42, no. 3, p. 610-630
English French German Italian This article consists of an epistemological and didactic conceptual reflection on technology education centred on the engineering design process. In order to build a school interdisciplinary discursive community in this field, we invite teachers to teach students six epistemic engineering practices: defining a technical problem, generating and selecting solutions using a systematic and iterative approach, analysing and modelling, experimenting and evaluating, communicating and making decisions. These interdisciplinary discursive practices characterising students’ design thinking are coherent with the sociotechnical practices of reference and play a central role in the development of an authentic technical culture. Cet article consiste en une réflexion conceptuelle d’ordre épistémologique et didactique sur un enseignement de la technologie centré sur le processus de conception technique. En vue de construire une communauté discursive interdisciplinaire scolaire dans ce domaine, nous convions les enseignant·e·s à faire acquérir aux élèves six pratiques épistémiques d’ingénierie : définir un problème technique, générer et sélectionner des solutions en recourant à une approche systématique et itérative, analyser et modéliser, expérimenter et évaluer, communiquer et prendre des décisions. Ces pratiques discursives interdisciplinaires caractérisant la pensée design des élèves sont cohérentes avec les pratiques sociotechniques de référence et jouent un rôle central dans le développement d’une culture technique authentique. Ziel dieses Artikels ist eine erkenntnistheoretische und didaktisch konzeptionelle Reflexion über die Ingenieursausbildung vorzunehmen, in deren Mittelpunkt der Prozess des Designs steht. Um eine interdisziplinäre schulische Gemeinschaft in diesem Bereich aufzubauen, laden wir Lehrerinnen und Lehrer ein, den Schülerinnen und Schülern sechs erkenntnisorientierte Arbeitsweisen zu vermitteln: Definieren eines technischen Problems, Generieren und Auswählen von Lösungen unter Verwendung eines systematischen und iterativen Ansatzes, Analysieren und Modellieren, Experimentieren und Auswerten, Kommunizieren und Treffen von Entscheidungen. Diese interdisziplinären diskursiven Praktiken, die das Designdenken der Studierenden charakterisieren, stehen im Einklang mit soziotechnischen Referenzpraktiken und spielen eine zentrale Rolle bei der Entwicklung einer authentischen technischen Kultur. Questo articolo consiste in una riflessione concettuale d’ordine epistemologico e didattico sull’insegnamento della tecnologia incentrato sul processo di progettazione ingegneristica. In vista della costituzione di una comunità discorsiva interdisciplinare scolastica in questo settore, invitiamo gli e le insegnanti a far acquisire agli studenti e alle studentesse sei pratiche epistemiche di ingegneria: definire un problema tecnico, generare e selezionare soluzioni con un approccio sistematico e iterativo, analizzare e modellizzare, sperimentare e valutare, comunicare e prendere decisioni. Queste pratiche discorsive interdisciplinari che caratterizzano il pensiero progettuale degli studenti e delle studentesse sono coerenti con le pratiche sociotecniche di riferimento e svolgono un ruolo centrale nello sviluppo di un’autentica cultura tecnica.
Faculty
HEP|PH FR
Language
  • French
Classification
Education, teaching
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