La notion de "religion(s)" dans le Lehrplan 21 : réflexions sur les sciences des religions et conclusions pour la didactique de la branche
HEP|PH FR
Published in:
- Zeitschrift für Religionskunde / Revue de didactique des sciences des religions. - 2017, vol. 4, p. 61-69
English
French
German
In October 2014, a new harmonized syllabus has been published for the German speaking Swiss school system. This contribution questions the definition and location of “religion”, discusses it in the light of a study of religions approach and draws conclusions for subject- specific didactics.
En octobre 2014, la Suisse alémanique adopte un plan d’études harmonisé pour l’école obligatoire. Notre contribution se propose de questionner la définition et la localisation de la « religion » dans ce plan d’études, de la discuter dans une perspective des sciences des religions et de tirer des conclusions pour la didactique de la branche.
Im Oktober 2014 wurde der harmonisierte Lehrplan für die obligatorische Volksschule der Deutschschweiz freigegeben. Der Beitrag fragt nach der Bestimmung und der Verortung von „Religion“ im Lehrplan, diskutiert diese aus einer religionswissenschaftlichen und religionskundlichen Sicht und zieht Folgerungen für die Fachdidaktik.
-
Faculty
- HEP|PH FR
-
Language
-
-
Classification
-
Education, teaching
-
License
-
CC BY-SA
-
Open access status
-
green
-
Identifiers
-
-
Persistent URL
-
https://folia.unifr.ch/unifr/documents/312608
Statistics
Document views: 103
File downloads:
- 14_2017_Bleisch_ZFRK_lp21.pdf: 93