Journal article

La notion de "religion(s)" dans le Lehrplan 21 : réflexions sur les sciences des religions et conclusions pour la didactique de la branche

HEP|PH FR

    2017
Published in:
  • Zeitschrift für Religionskunde / Revue de didactique des sciences des religions. - 2017, vol. 4, p. 61-69
English French German In October 2014, a new harmonized syllabus has been published for the German speaking Swiss school system. This contribution questions the definition and location of “religion”, discusses it in the light of a study of religions approach and draws conclusions for subject- specific didactics. En octobre 2014, la Suisse alémanique adopte un plan d’études harmonisé pour l’école obligatoire. Notre contribution se propose de questionner la définition et la localisation de la « religion » dans ce plan d’études, de la discuter dans une perspective des sciences des religions et de tirer des conclusions pour la didactique de la branche. Im Oktober 2014 wurde der harmonisierte Lehrplan für die obligatorische Volksschule der Deutschschweiz freigegeben. Der Beitrag fragt nach der Bestimmung und der Verortung von „Religion“ im Lehrplan, diskutiert diese aus einer religionswissenschaftlichen und religionskundlichen Sicht und zieht Folgerungen für die Fachdidaktik.
Faculty
HEP|PH FR
Language
  • French
Classification
Education, teaching
License
License undefined
Identifiers
  • RERO DOC 305007
Persistent URL
https://folia.unifr.ch/unifr/documents/312608
Statistics

Document views: 24 File downloads:
  • 14_2017_Bleisch_ZFRK_lp21.pdf: 1