Linkage between theory and practice through mentoring in teacher education
      
      
        
      
          HEP|PH FR
        
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
        
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            - Lehrerbildung auf dem Prüfstand. - 2014, vol. 7, no. 1, p. 5-27
 
       
      
      
      
      
      
       
      
      
      
        
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          Mentoring with clear reference to the linkage between theory and practice  means that actions between the university and practice are being  coordinated. Common efforts are needed at the structural, the  communicative and at the level of the learning processes. One strives for an  improved linkage between theory and practice. Using the development of the  skill of inner differentiation as an example, the study examined effects of  coordinative activities in mentoring on (a) substantive relations between  theory and practice, and (b) on the assessed skills at the beginning, during  and at the end of the learning process. The qualitative interview data was  collected from 25 students in the fifth (of six) semesters of their training as a  primary school teacher. In the quantitative analysis data from 34 students  were used. Conversation analysis showed that the topics, which have been  developed during the course at the university did coin the discussions in the  lesson meetings. Furthermore, during the course of the learning process the  students estimated their skills increasingly higher, but the importance of the  skills in question remained constant. The subjective assessments at the  beginning and at the end of the learning process correlated statistically  significantly with the external assessment of a final written reflection paper.
        
        
        
          Mentoring mit deutlichem Bezug zur Verbindung von Theorie und Praxis  verlangt, dass Massnahmen zwischen Hochschule und Praxisfeld  aufeinander abgestimmt werden. Gemeinsame Anstrengungen sind  notwendig auf struktureller, kommunikativer und auf der Ebene der  Lernprozesse. Dabei erhofft man sich eine engere Verknüpfung zwischen  Theorie und Praxis. Am Beispiel der Kompetenzentwicklung zur Inneren  Differenzierung untersucht die Studie Effekte koordinativer Massnahamen  im Mentoring (a) auf inhaltliche Relationen zwischen Lehre und Praxis sowie  (b) auf die eingeschätzten Kompetenzen zu Beginn, während und am Ende  des Lernprozesses. Die qualitativen Gesprächsdaten stammen von 25  Studierenden im fünften Semester ihrer sechssemestrigen Ausbildung zur  Grundschullehrkraft. In die quantitative Analyse gingen Daten von 34  Studierenden ein. Gesprächsanalysen zeigten, dass die Themen, die im  Kurs an der Hochschule erarbeitet worden waren, auch die  Unterrichtsbesprechungen prägten. Ferner schätzten die Studierenden ihr  Können, jedoch nicht die Wichtigkeit der fraglichen Kompetenzen im Verlauf  des Lernprozesses zunehmend höher ein. Ihre subjektiven Einschätzungen  zu Beginn und am Ende des Lernprozesses korrelierten im Weiteren  statistisch signifikant mit der Fremdbeurteilung einer abschliessenden  schriftlichen Reflexionsarbeit.
        
        
       
      
      
      
        
        
        
        
        
        
        
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