Die Entwicklung von produktiven lexikalischen Kompetenzen bei Schüler(innen) mit portugiesischem Migrationshintergrund in der Schweiz
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Bonvin, Audrey
Institut für Mehrsprachigkeit & Studienbereich Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik, Universität Freiburg und pädagogische Hochschule Freiburg (CH)
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Vanhove, Jan
Institut für Mehrsprachigkeit & Studienbereich Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik, Universität Freiburg und pädagogische Hochschule Freiburg (CH)
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Berthele, Raphael
Institut für Mehrsprachigkeit & Studienbereich Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik, Universität Freiburg und pädagogische Hochschule Freiburg (CH)
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Lambelet, Amelia
Institut für Mehrsprachigkeit & Studienbereich Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik, Universität Freiburg und pädagogische Hochschule Freiburg (CH)
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English
Lexical diversity and sophistication (in term of average corpus frequency) development in the school language (German or French) is investigated longitudinally in a population of Portuguese heritage speakers aged 8 to 10. Results show an improvement in lexical diversity scores but not in lexical sophistication. Differences were found between Portuguese heritage speakers and age matched children from comparison groups regarding lexical diversity scores, but not regarding lexical sophistication.
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Faculty
- Faculté des lettres et des sciences humaines
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Department
- Département de plurilinguisme et didactique des langues étrangères
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Language
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Classification
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Language, linguistics
- Other electronic version
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Version publiée
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License
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License undefined
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Identifiers
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Persistent URL
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https://folia.unifr.ch/unifr/documents/306612
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