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Die Entwicklung von produktiven lexikalischen Kompetenzen bei Schüler(innen) mit portugiesischem Migrationshintergrund in der Schweiz

  • Bonvin, Audrey Institut für Mehrsprachigkeit & Studienbereich Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik, Universität und pädagogische Hochschule Freiburg (CH)
  • Vanhove, Jan Institut für Mehrsprachigkeit & Studienbereich Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik, Universität und pädagogische Hochschule Freiburg (CH)
  • Berthele, Raphael Institut für Mehrsprachigkeit & Studienbereich Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik, Universität und pädagogische Hochschule Freiburg (CH)
  • Lambelet, Amelia Institut für Mehrsprachigkeit & Studienbereich Mehrsprachigkeitsforschung und Fremdsprachendidaktik, Universität und pädagogische Hochschule Freiburg (CH)
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    2018

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English Lexical diversity and sophistication (in term of average corpus frequency) development in the school language (German or French) is investigated longitudinally in a population of Portuguese heritage speakers aged 8 to 10. Results show an improvement in lexical diversity scores but not in lexical sophistication. Differences were found between Portuguese heritage speakers and age matched children from comparison groups regarding lexical diversity scores, but not regarding lexical sophistication.
Faculty
Faculté des lettres
Department
Département de plurilinguisme et didactique des langues étrangères
Language
  • German
Classification
Language, linguistics
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License
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Identifiers
  • RERO DOC 309220
Persistent URL
https://folia.unifr.ch/unifr/documents/306612
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